خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 15:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

راه‌اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه اقدامی برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه زمینه توسعه و گسترش همکاری های بانکی، روابط پولی و مبادلات ارزی میان ایران و روسیه فراهم است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با راه‌اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه، گفت: خوشبختانه شرکت‌ها و تجار معتبر دو کشور می توانند بر بستر این باشگاه تجاری با یکدیگر تعامل کنند.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمینه توسعه و گسترش همکاری های بانکی، روابط پولی و مبادلات ارزی میان ایران و روسیه فراهم است، اظهار کرد: در واقع روسیه کشوری است که تحت تحریم آمریکا و غربی ها قرار دارد از این رو ظرفیت خوبی برای همکاری با ایران دارد زیار کشورمان نیز در زمره تحریم شدگان محسوب می شود.



وی ادامه داد: در این میان باید یادآور شد روسیه شریک راهبردی ایران در مسائل منطقه ای و بین المللی تلقی می شود لذا توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری در سطوح مختلف باید مورد توجه سران دو کشور قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه راه‌اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه می تواند الگویی برای توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها باشد، افزود: در واقع ایجاد شرایط پایدار و امن برای تجار، می تواند امری موثر در تسهیل روابط اقتصادی میان کشورها محسوب شود که این باشگاه یکی از ابزارهای تحقق این مهم است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه سریع تر شاهد تاثیر مثبت راه‌اندازی باشگاه تجاری ایران و روسیه در تراز تجاری دو کشور باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 345797
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار